Ut av vinterdvalen: oppskrift på deilig kroppskrubb

Mitt første møte med våren er alltid litt sjokkpreget,
både fordi jeg synes vinteren plutselig forsvant så fort, og
fordi jeg har blitt et år eldre siden sist vår og alt
hva det måtte innebære.
Jeg minnes at dette startet da jeg bikket tyve, og hvert år siden den gang
har jeg møtt våren med blandede følelser.
Det første møte med et gustent ansikt i bilspeilet mens solen
skinner på sitt mest avslørende er ikke et ønsket vårtegn fra meg.
Et år siden siste møte, og ting har skjedd. Etter et halvt år i mørket, ser jeg
nå at alt er litt slappere enn i fjor, furer har fått selskap av flere furer, og det som en gang var smilerynker består nå selv om jeg er sur som en potte....
Og da er det bare en ting å gjøre:
Rote lengst inni baderomsskapene, tørke støvet av ansiktsmasker og kremer,
og sette igang med det som før var en del av den daglige rutinen,men som nå har blitt
nærmest ikke-eksisterende, nemlig litt egenpleie!

Og det ble det her ikveld:
Selvkomponert skrubb som består av noe så enkelt som
OLIVENOLJE OG SUKKER, hårkur, ansiktsmaske, ansiktskrem
og sist men ikke minst, oppstrammende kroppskrem!


Nå skal jeg finne sofaen og nyte den aller siste dagen med påskefri, og prise meg lykkelig
over at det er et helt år til neste vårmøte med meg selv!


Kommentarer

  1. Deilig med en slik "vår-rengjøring" ;)
    Takk for inspirasjon, tror jeg skal ta
    en liten runde med pleie så snart jeg er
    på beina igjen ....
    Nydelig stemningsbilde fra stua di, herlig
    med levende lys og sofakos. Ønsker deg en
    flott kveld videre. Klem fra Mette

    SvarSlett
  2. FOR en deilig jentekveld. De er gull værdt :)

    SvarSlett
  3. Hvilken kroppsoppstrammende krem anbefaler du?
    Har aldri prøvd noen:)

    SvarSlett
  4. Vilket skitsnack!!!
    Du är den snyggaste småbarnsmamman jag känner!!!
    (Spara krämerna till en som behöver dom... JAG!)
    Ps jag älskar våren... enda gången jag faktiskt gillar att vara ute och motionera!

    Kram Jessica 30+ :(

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

legg gjerne igjen en liten hilsen!

Populære innlegg