New England-stil
Jeg liker godt å blande ulike stiler, og er veldig glad i hvite møbler så det er basisen i mitt hjem. I huset har jeg noe shabby-chic innslag, men det er en stil som jeg personlig føler kan bli litt overdådig hvis man bruker det ukritisk...Jeg kunne ikke hatt en ren shabby chic-stil for å si det sånn, men skulle jeg valgt å bare ha en stil, måtte det blitt New England ( Jeg er litt for mye Ole Brum til å være konsekvent i valg av stil, det gjelder klær også...).

Jeg elsker det hvite, rene og litt maritime ved New England. I stuen er det litt New England-stil, med blå-hvit stripet sofa og marinepledd med hvite stjerner og mye hvite enkle møbler. Men jeg liker som sagt å blande så jeg har spedd på med litt hvite roser, rosa blomster, ballettsko og andre detaljer som er mer shabby-chic og romantisk. Personlig synes jeg mye av stilene det ofte blogges om , shabby-chic, landstil (fransk og engelsk), New England osv. kan gli litt over i hverandre, og jeg har funnet ut at det dermed er lett å kombinere elementer fra de ulike stilene og lage et litt annerledes uttrykk enn det man får dersom man gjennomfører èn enkelt stil... Men hadde jeg hatt et hus ved sjøen hadde det nok blitt bare denne stilen.....( Hvis jeg hadde klart å temme Ole Brumèn i meg vel og merke.)

Inspirasjon hentet fra http://www.newenglandhome.com/







Det er noe herlig sommerlig over denne stilen, og det er nesten så man kan høre bølgeskvulp og måkeskrik når man titter på disse vakre bildene! Jeg ønsker dere alle en riktig fin uke!

Kommentarer

Legg inn en kommentar

legg gjerne igjen en liten hilsen!

Populære innlegg