FRENCH FRIDAY- LE FROMAGE


Ost er det beste jeg vet i hele verden..jeg spiser ost hver eneste dag! Og da snakker vi ordentlig ost, ikke Norvegia, som smaker vann for meg! Man kan si jeg har en herdet ostesmak da jeg allerede som åtteåring nøt roquefort på skolematen! Jeg kjøper meg to oster hver mandag som jeg har hele uken, jeg spiser et lite stykke av hver til et glass vin (nesten!) hver eneste kveld!
Det er mitt lille avbrekk i hverdagen, og noe jeg ser frem til som min kos på kvelden når ungen er lagt og dagens huslige sysler er unnagjort! Nå om dagen er det Brie de Paris og Le rustigue som er mine faste følgesvenner til hvitvinen....Jeg spiser osten med kakegaffel,og har aldri kjeks eller brød til...har jeg noe til osten blir det honning ( alltid til roguefort), nøtter, bær eller tørket frukt!


En av mine favoritter..

denne også, men er også veldig glad i Roguefort papillion..

Chevrè (fransk geitost) er også nydelig, oppskrift på mitt chevrèsmørbrød finner du her!


Roguefort og fiken er nydelig sammen...ha gjerne litt kuttet valnøtt og honning over..delicious!!



Ha en flott
French friday alle sammen! Og unn deg et godt stykke ost og et glass vin i kveld! Det er jo tross alt fredag idag! Beste dagen i hele uka, spør du meg!

Kom tilbake imorgen for Pink Saturday!!
(Bilder fra apertif.no og coop mega)

















Kommentarer

  1. Hei! Jeg fikk litt lyst på ost og vin nå! Har bare øl... Jeg kommer sterkere tilbake på French Friday senere, men det er altfor mye som skal gjøres (skrives) om dagen. Huff og huff. MEN! Om du du skulle stå i gata her og vinke en dag, så slå jeg til med kaffe og makroner ja! Haha! Klem

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

legg gjerne igjen en liten hilsen!

Populære innlegg