Verdens beste tilbehør!

Første gangen jeg smakte denne fantastiske salaten var i Frankrike for to år siden. Siden den gang har jeg laget salaten utallige ganger, og er mitt absolutte favoritt-tilbehør (spesielt til grillet kjøtt og pølser), og derfor vil jeg gjerne dele oppskriften med dere:

4 kokte rødbeter
2 hvitløksfedd
Olivenolje
Chevrè
S&P

Kok rødbetene til de blir møre (tar laaaang tid, så beregn god tid), avkjøl og riv dem grovt på et rivjern (bruk hansker da rødbeten farger veldig av). Riv deretter hvitløk fin og bland inn sammen med olivenolje. Bland inn chevrèn. Helst fersk chevrè som har konsistens som kremost, denne har jeg bare funnet i Sverige ( heter Petit Chevrè), så dersom du ikke finner dette, kan du bruke Snøfrisk naturell eller vanlig chevrè.
Smak til med salt og pepper.
(Tips! Tidligere har jeg funnet ferdigkokte rødbeter på Meny ( dessverre ikke nå lenger), men kanskje er du heldig å finne det på en Meny nær deg.)

                        Denne gangen var det halloumi med økologisk bacon som fikk følge av rødbetsalaten.


                                                        

Kommentarer

Populære innlegg