A piece of cake eller kanskje ikke?

Før påske kjøpte jeg meg bakeboka " A piece of cake" av Leila Lindholm. Har allerede rukket å bake Pain D èpices ( franskt krydderbrød) og speltrundstykkene fra boka. Lekre bilder og mye godt i denne boka, men oppskriftene er litt ufullstendige i beskrivelsene og målene er noen ganger litt ujevne. Men har man bakt litt før er det ikke noe problem, men kanskje ikke noe for en nybegynner? Det gjør meg litt vondt å ikke kunne si at dette er den perfekte bakeboka, for på mange måter er den det, men ikke der det teller som mest, dessverre!




Jeg håper at oppskriftene blir bedre etterhvert, men to av to bom hittil lover ikke godt! Hvis jeg tar helt fullstendig feil, og disse bommene unntaksvis skyldes dårlig oversettelse fra svensk til norsk, lover jeg at jeg skal bli den første til å beklage meg og skryte boken over skyene!



Hadde det vært første gang jeg prøvde meg med gjær og deig hadde jeg nok mistet selvtilliten,og følt at baking var alt annet enn A piece of cake!



Men du verden, dette er en fryd for øyet for alle og enhver!











































En ekstra fridag på Olivia og meg idag da barnehagen holder stengt!


Kanskje det blir å prøve enda en oppskrift fra denne boken!


Ønsker dere alle en finfin dag.!


Kommentarer

Populære innlegg