tirsdag 14. mai 2013

Enkel kake til 17.mai!

Denne kaken er superenkel og ser flott ut.
Jeg har laget den til flere anledninger og den er virkelig stemningsfull med
røde og blåbær til nasjonaldagen!

Du kan bruke ferdig marsipanlokk og ferdig bunn, og da er det bare å pynte den!

Dynk sukkerbrødet med eplejuice og bre med vaniljekrem, vispet kremfløte og legg på friske blåbær og jordbær.Strø jordbærene med melis og la de trekke litt før du bruker dem i kaken. ( Siden vi ikke har tilgang på søte norske jordbær helt enda.)
 Gjør slik på alle lagene, og bre et tynt lag med krem før du legger på marsipanlokket.
Klipp ut en runding av bakepapir på ca. 17 cm i diameter og legg den midt oppå kaken.
Skjær et kryss midt på marsipanlokket som strekker seg fra ytterkant til ytterkant av bakepapirsirkelen. Del stykkene på nytt i to. Du vil da ha 8 like store ”kakestykker”.
Rull marsipanen på hver av ”kakestykkene” fra spissen og tilbake til ytterkanten. Ta bort bakepapiret.
Marker skille mellom kakestykkene med krem. Bruk en sprøytepose. Pynt med jordbær og blåbær i annenhver del.
Kilde og bilde: http://www.dinmat.no/

3 kommentarer:

  1. Hm - dette burde jeg også klare...!!!! Den så virkelig flott ut - tusen takk for tipset!!
    Ha en flott 17.mai feiring!
    Klem fra Lunalu

    SvarSlett
  2. Nydelig 17.maikake! Det trikset med marsipan og matpapir har jeg prøvd flere ganger, og det er enkelt å få til og ikke minst blir det veldig fint.

    Ha en fin feiring i morgen :)

    SvarSlett
  3. Oioioi...:p Den så helt nydelig ut..:) Jeg skal bare delta i en frokost med jobben til kjæresten imorgen, og ellers blir det lite feiring av denne fine dag. Er ikke sånn kjempe kos på 17.mai når man er vekke fra familien sin:/ Så da blir det bare halvhjertet feiring.. Men en kake..d kunne jeg vel bakt tenker jeg nå;) hehe..

    Familie er tingen på 17.mai.Så jeg håper dere koser dere masse imorgen.
    Så, håper du får en fin/dere får en fin 17.mai!!
    Løveklem

    SvarSlett

legg gjerne igjen en liten hilsen!