onsdag 6. april 2011

Lunsj på løkka

I hjertet av Grünerløkka ved siden av Fru Hagen ligger det franske spisestedet Bistro Brocante.

Bistroen ble et naturlig valg av lunsjsted på Anders og min sin romantiske weekend i Oslo i helgen. Halvveis inn i ostetallerknen og glasset med hvitvin sier jeg til Anders at vi like gjerne kunne vært i Paris som i Oslo. Han er enig. Følelsen av å være utenlands økes dessuten betraktelig av at servitørene snakker engelsk. Interiøret er intet annet enn fantastisk på dette stedet, og det oser av parisisk glamour. Men ingen er perfekt, og heller ikke Bistro Brocante. For en Gorgonzola og en Gruyerè har ikke noe som helst å gjøre på en fransk ostetallerken! Jeg ble mildt sagt opprørt da servitøren ramset disse opp blant Chevrèn og Brien. Jeg sa selvfølgelig ingenting til han, høflig som jeg er, men tenkte i mitt stille sinn at dette skulle ihvertfall ikke gå ubemerket hen på bloggen.

Så nå kommer det: Gorgonzolaen og gruyerèn må straks byttes ut med Roquefort og Comtè!


Ska det verra franskt, så ska det verra franskt!


Hjemmesiden deres og meny finner du her!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

legg gjerne igjen en liten hilsen!