søndag 30. januar 2011

Enda en lidenskap....og ny blogg...

Interiør er en stor lidenskap for meg, det er ingen hemmelighet...men jeg er minst like dedikert til matlaging! Jeg elsker å lage mat, finne nye oppskrifter og ikke minst lage egne retter! Siden jeg flyttet hjemmefra for ti år siden har jeg laget min egen mat. Og det har hele tiden vært et mål for meg å lage mest mulig mat fra bunnen av. Først forsvant helfabriktaen ( du ser ikke meg spise Fjordland eller Spaghetti Rimini til middag, det hendte en og annen gang mens jeg var student,
men ikke nå lenger), videre var det et mål for meg at suppeposene skulle forsvinne,og til slutt sauseposene. Det står fortsatt noen sauseposer i skapet, kun i tilfelle Anders skal lage middag. Men jeg lager aldri posesaus lenger. Rett og slett fordi jeg synes det smaker helt forferdelig nå som jeg er vant med hjemmelagde sauser.
Det beste eksemplet jeg har på at posesaus kan ruinere en i utgangspunktet aldeles nydelig rett må være Spaghetti Carbonara, det har vært noe av det mest kvalmende jeg kunne få servert ( fordi jeg kun hadde smakt posecarbonara...noe som etter min mening burde vært forbudt)....nå er imidlertid Spaghetti Carbonara en av mine favoritter, og jeg lager det minst en gang i uken til middag. Både fordi det er kjempegodt og fordi det tar rundt 15 minutter å lage hjemmelagd supergod Carbonara helt fra bunnen av! Det er min favorittrett å lage etter en lang dag på jobben, og jeg er helt tom for energi og ideer når jeg kommer hjem.



For litt over et års tid siden startet jeg matbloggen Mandler og Oliven, som skulle ha fokus på lavkarbomat. Det ble ikke mange innleggene der. Nå er fokuset istedet satt på at man skal lage god mat hver dag, og da kommer jeg til å ha en hel del mer å bidra med! Det blir først og fremst tips middagsmat, helgekos og litt søtt og godt innimellom!
Det blir en blanding av oppskrifter på retter jeg selv har komponert og gode oppskrifter jeg har snappet opp andre steder. Det blir tradisjonell norsk mat, mye utenlandsinspirert mat, det blir lavkarbo, raw food, supermat, sunn mat og mindre sunn.
Det blir med andre ord alt av mat, ingen begrensninger, men det blir god mat hver dag!


Nå må jeg bare huske å ta bilder av all maten jeg lager, så kameraet har nå fått en fast plass på kjøkkenet. Jeg håper jeg kan bidra til å gi middagen et ekstra piff, middag er for meg det viktigste måltidet om dagen. Det er kanskje den eneste gangen i løpet av dagen hvor familien endelig samles og kan kose seg sammen i fred og ro. Da skal ikke middag være stress, og middagen skal så absolutt ikke å være kjedelig!


Min første middag er lagt ut på MANDLER OG OLIVEN,
jeg håper jeg kan inspirere og ikke minst håper jeg det smaker!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

legg gjerne igjen en liten hilsen!