lørdag 16. oktober 2010

Nytt kjøkken på en lørdagskveld- GRATIS!


Tre gamle plankebord, to paller, et spann med hvit grunning, en drøss champagnekorker...
og en idé....et par timer senere: En helt ny kjøkkenkrok! Uten at det har kostet oss mer enn seks hylleknekter fra Biltema til 120 kroner!

Jeg har lengtet etter mer hylle og benkeplass på kjøkkenet,
og nå får jeg vist frem både fine bokser og eksotiske matvarer,
pluss at jeg har fått mer plass å kokkelere på!
På veggen har jeg hengt en gammel sprosse jeg har fått
av Farmor, inne i den har jeg hengt postkort med gamle svenske
reklameannonser på som jeg kjøpte på Tekniske museet i Stockholm i sommer.
De kunne ikke ha kommet mer til sin rett enn her, synes jeg!


Gammelt sølvtøy arvet fra farmoren til Anders gjør seg også fint her!
Ingen unik idè, men sølvtøyet gjorde seg bedre her enn i gjemt i kjelleren.



Gode gamle svenske klassikere!










Nye og gamle bokser i skjønn forening!



Raita, aioli, papaya , syltede pærer, olivenpurè, artisjokk-og hvitløkspurè samt økologisk sennep,
alt for flott til å gjemmes bort bak skapdører!








Jeg har lenge samlet på champagnekorker i tilfelle jeg fikk en lur idè en gang,
nå kom den.... og korkene ble perfekte knagger på pallebordet!
Lykten er selvlaget.









Fine kurver kjøpt hos Ellos.
De har tidligere hengt fra taket, men nå synes jeg de passet
perfekt under pallebordet!




Først trodde Anders jeg var gal som ville lage et bord av noen paller som lå bak huset,
jeg sa at det var han som var gal som hadde tenkt til å fyre med dem! Han spikret det hele sammen for meg med en smule skepsis, men når alt kom på plass på kjøkkenet, syntes han det ble både unikt og flott! Det må jeg si meg enig i!





1 kommentar:

  1. For et flott innlegg, og for en flott kjøkkenkrok du har laget. Og så flott med den rammen med de gamle plakatene i, og de flotte glassenen ja, i det hele tatt.....
    Hvis du besøker min blogg og leser innlegget " jeg ønsker meg et spiskammers" så vil du skjønne hvorfor jeg falt så pladask for dette hjørnet ditt.
    Ha en fin kveld :-)
    Klem, emblas-kanel

    SvarSlett

legg gjerne igjen en liten hilsen!