søndag 3. oktober 2010

Lille Special

Dette er et paradis for matelskere, det vil si at denne butikken er paradis for meg!
Den er lokalisert i Gamlebyen i Fredrikstad og i Gågata i Fredrikstad.
De har alle mulige typer te, sjokolade, syltetøy, ost, skinke, tørrvarer, oljer, pasta og pesto.
Det er så mye at man forstår ikke hvordan de har klart å klemme inn alt dette på den forholdvis lille plassen, og tillegg kryr det av Greengatekopper, nydelige bokser, massevis av morsomme og dekorative skilt osv osv.....!
Denne butikken er en liten opplevelse i seg selv, og mange av julegavene i år skal jeg definitivt gå til innkjøp av her!

Til middagen idag laget jeg en pastarett på denne du ser under,
som består av tørket hvitløk, chili og persille.
Denne blandes med vann og olivenolje, varmes opp og blandes i pasta.
Vi hadde bacon til, og det smakte helt himmelsk!
Det går fint at å gjøre det samme selv, med fersk hvitløk, chilipepper, persille og olivenolje,
bland gjerne inn litt ansjos for nøtteaktig smak, det er helt herlig!

(Tusen takk til Therese som ga meg denne herligheten på min fødselsdag! ;))
Ellers er PCèn helt ute å kjøre og jeg er stygt redd for at 7500 bilder aldri kommer til rette igjen........Så nå blogger jeg fra min gamle laptop,
som lager like mye lyd som en traktor
.....ikke det helt store!
Ønsker dere fortsatt herlig søndag, her har det regnet så det har sprutet i bakken, men hundene må ha jo tur, så det ble en middels lang søndagstur idag også!

2 kommentarer:

  1. Takk for tipset. Jeg har lenge hatt lyst til å dra til Fredrikstad, og nå fikk jeg et godt påskudd til å dra dit. Mat er så alt for godt.
    Ha en fortsatt god søndag.
    klem

    SvarSlett
  2. Er det nå man ikke skal spørre om du har en backup med de gamle bildene dine? *lol* Been there done that, men heldigvis ordnet det seg for min del. Etter det fikset jeg meg en ekstern harddisk. Håper du får pc`n oppe å gå igjen vennen :)

    SvarSlett

legg gjerne igjen en liten hilsen!