søndag 20. juni 2010

Ny husfarge og ytterdør

Vi skal male huset nå i sommer, og er i full gang med skraping.

Litt av en jobb, nyanser av gult, grønt og rødt skjuler seg

under den nåværende hvite malingen. Det er tykke lag med maling, og

vi varmer opp med varmepistol før vi skraper ellers hadde vi kanskje vært

ferdig med skrapingen til jul....


Huset er nå hvitt og jeg har ønsket mer farge på huset for å

få frem konstraster. Slik det er nå så er hus og vinduer hvitt, samt

at muren er hvit. Nå har jeg endelig funnet den rette fargen, og valget falt på

blåmann fra Jotun.


Vi har tenkt til å beholde vinduer, gjerde og levegger hvite samt at

jeg planlegger en mørkeblå utgangsdør med tiden.
Fant ikke bilde av den i den blå fargen, men døra ser slik ut,
den er fra Diplomat og heter Sandefjord. Jeg har hatt lyst på denne siden vi flyttet inn for to
år siden, falt helt for måkene og det runde vinduet.
Huset vårt ligger ganske nærme sjøen, så det maritime uttrykket blir perfekt!




4 kommentarer:

  1. Hei :)
    Det blir sikkert kjempefint med de fargene, gleder meg til å se resultatet :)

    Ha en herlig maletid ♥

    God sommer !

    SvarSlett
  2. Det blir nok kjempe fint! Vi ska også male huset i sommer,ihvertfall var det planen.. hadde nå regnet holdt opp litt.
    Ha en vidre fin søndag.
    Klem fra Christina

    SvarSlett
  3. Kommer til å bli kjempe fint ja!! Spennende å skifte farge! Vi har hatt samme hele tiden! Demi hvit....skulle gjerne hatt den hvitere ; ) Får bli neste gang det trengs å males!!
    "Kos" dere med skraping og maling ; )
    Klem Tove

    SvarSlett
  4. Hei, det tror jeg blir fint :-) Ha en fin dag :-)

    SvarSlett

legg gjerne igjen en liten hilsen!