onsdag 27. januar 2010

Favorittsitat!

I går fikk jeg en utfordring fra Fjellrosa og livet under stjernene om
å dele mitt favorittsitat med dere.
Jeg måtte tenke litt, men falt ned på sitatet jeg har på høyresiden
av bloggen min.
Jeg synes dette sitatet beskriver veldig godt
hvordan jeg selv har valgt å leve livet mitt, og
første gang jeg leste det så traff det meg
rett i hjertet, da jeg i lang tid har tenkt mye på
akkurat dette, men dog ikke i en så velformulert utgave!
Vi har alle tøffe tak og tunge stunder,
og vi må da ta et valg om vi skal la oss knekke av det,
eller reise oss fra det og snu det om til noe positivt.
De klokeste og varmeste menneskene jeg kjenner,
har en ting til felles, og DET er at livet ikke har vært lett for dem.

De kunne valgt å bli bitre, behandle mennesker rundt seg dårlig,
velge veier i livet som hadde ført med seg mer elendighet, og kanskje da med all rett, siden
de har hatt det så tøft.
Men istedet har de valgt å bruke de dyrkjøpte erfaringene til noe positivt,
og bli sterke, kloke og fantastiske personer!





We either make ourselves miserable, or

we make ourselves strong.

The amount of work is the same.

- Carlos Casteneda-


Bilder fra Weheartit.com

2 kommentarer:

  1. Kloke ord som du også kommer med sitatet ditt! Jeg har det på samme måte med mennesker jeg kjenner med dyrekjøpte erfaringer..

    SvarSlett
  2. Dette sitatet skal jeg legge inntil mitt hjerte......det traff meg også.....jeg har valgt og ikke bli bitter:) og takk for det:)
    goeKlemmer sendes

    SvarSlett

legg gjerne igjen en liten hilsen!