søndag 24. januar 2010

Dyrkjøpt..!


De siste dagene har det dumpet ned
noen saftige regninger i postkassen, og
da snakker jeg ikke om de vanlig januarutgiftene.
Nei da, her er det etterslep av både toll og utlegg for levering
for ting jeg kjøpte før jul.
Ikke hadde jeg en anelse om at jeg skulle komme
til å måtte betale det samme beløpet om igjen, da til UPS for toll, mva og levering!
Så alt jeg har bestilt har blitt dobbelt så dyrt, og jeg handler ikke
fra USA igjen, så pass kan jeg si!










Ovenfor ser du etterslep av den fine varianten,
julegaver som ikke rakk å bli med i nissesekken til Stockholm!

4 kommentarer:

  1. Nei så kjipt!!! Man må virkelig passe seg for den 200 kr grensen på toll. Jeg kjøpte noe som kom på 200 kr og 50 øre en gang, og da ble det ekstra moms og avgifter på meg :/
    Klem

    SvarSlett
  2. Jepp, sånn er det her i landet. Pga endringer i valutakursen endte noe jeg kjøpte på 203,- Det som er ekstra tåpelig er at når en overstiger 200 må en betale mva på hele beløpet, inkl. portoen! grrrr

    men mye å spare uansett, hvis du handler litt taktisk. Deler opp i flere forsendelser osv.

    SvarSlett
  3. Ah, slike regninger er sinnsykt sure å få. Stort sett går det greit, men de gangene det ikke gjør det kjennes det også godt på lommeboka :( Håper hvertfall du ble fornøyd med de fine tingene dine vennen, også ligger det en utfordring til deg på bloggen min som jeg håper du tar :)

    God tirsdag *klemmepå*

    SvarSlett
  4. Pass på den magiske 200kr grensen, alt for lav btw, og noen er faktisk så greie at de merker pakken med lavere verdi, så kan lønne seg å spørre:-)

    SvarSlett

legg gjerne igjen en liten hilsen!