tirsdag 18. august 2009

Høstmys...




I Sverige så koser man seg ikke, man myser...

Jeg elsker å myse...


Nå som det har blitt mørkere om kveldene er det enklere å myse..

i alle fall inne, i sofaen,

med tente telys og en kopp med te...

Jeg vet at mange av dere der ute ikke lar dere rive med av min høstentusiasme,

men jeg gir meg ikke...høsten er her, hvertfall etter solnedgang...

og den har kommet for å bli en stund.

Det er vel den eneste årstiden som oppfører seg slik den skal...
Og siden jeg har pådratt meg en aldri så liten forkjølelse, er høstfølelsen nå total!


Så da er det bare å gjøre det beste ut av det, koke seg en kopp te, tenne lys, pakke seg inn i et deilig pledd og nyte en god bok eller se høstens nye serier på TV!











Den lille reinen min som fikk noen runder med lakk her i våres,

(jeg tror jeg tok 50 bilder før jeg fikk til dette, men da ble det veldig bra også!)

har endelig funnet seg en plass i Liatorp-skapet mitt...
jeg har litt dilla på rein også, selv om det er veldig old news..






H&M-puten jeg bestilte for noen uker siden..Gjør seg godt i sofakroken sammen med litt gode, varme pledd...


Min favorittlykt fra Lisbeth Dahl som var en vertinnegave fra min bror og "svigerinne" på nyttårsaften, og min nyinnkjøpte jumbotekopp fra Stockholm...

I den lager jeg verdens beste te, synes jeg da...:

2-3 sitronskiver
3 skiver ingefær
3 suketter, litt sukker eller honning
Fyll opp med varmt vann...

Ønsker deg mange fine myskvelder fremover!




(Foto: De gode ting i livet)

















6 kommentarer:

  1. Jeg er enig i at høsten er best! Og jeg er en av de heldige som synes at sommern har vært fin, hadde et par knalluker i juni - med varme.. Så at været har variert etterpå gjør ikke no... Jeg liker høstluften, fargene, den lave sola, te, peiskos, strikketøy osv.

    SvarSlett
  2. Jeg er nok ikke like klar for høsten som deg ;) To uker med sol og varme var ikke nok til å tilfredstille mitt behov for sommer :P
    Ha en flott kveld! Klem

    SvarSlett
  3. Kommer den. så kommer den! Og da må man bare nyte den. (selv om jeg nok skulle ønske meg mer sommer......) Hege

    SvarSlett
  4. Det er helt sant, det er noe med høsten og den klare luften når det begynner å bli litt kaldere.Dessverre er det her på Vestlandet og den våteste tiden. :)

    Ha en herlig mysekveld!

    Klem fra meg :)

    SvarSlett
  5. Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

    SvarSlett
  6. Hei på deg!
    Ja du. Det var den lykten ja... Jeg må nok gire opp litt nå. Alt går rundt. Men jeg lover deg at den er rett rundt hjørnet. Med en liten overraskelse til.
    Jeg er klar for å roe ned og myse masse nå som høsten står for dør! Gleder meg. :)

    Håper du har det bra! Nattinatt fra skrullehue meg

    SvarSlett

legg gjerne igjen en liten hilsen!