onsdag 12. august 2009

DILLA PÅ DECOUPAGE!

I mangel av noe annet å foreta seg når regnværet var som verst forrige uke, tok lillesøster og jeg mot til oss og laget noe decoupage på gamle glass, blant annet sildeglassene jeg viste i et tidligere innlegg... Jeg hadde i utgangspunktet tenkt til å male de,men etter et besøk på marked i Gamlebyen fikk jeg ideer av en dame der som solgte ting med decoupage!

Først så klippet vi ut motiv fra ulike servietter jeg hadde liggende. Du må ta det helst ytterste laget av serviettene, ofte har de to eller tre lag.

Pensle så på et lag med Decoupage-lim ( jeg kjøpte mitt på Panduro), eller du kan rulle det på med en minirulle som du også får kjøpt der!
Så legger du på motivet du ønsker å ha og pensler/ruller på ytterligere ett lag med lim.
Så setter du glassene på rist midt i stekeovnen og setter gradene til 170!
Når ovnen er varm, skrur du den av og setter døra på gløtt, så lar du glassene stå å herde en halv time inne i stekeovnen!


Jeg har nå fått dilla på decoupage, og samler syltetøyglass, sildeglass, barnematglass osv osv for å lage lykter, oppbevaringsglass og masse mer!

For flere ideèr og fremgangsmåte kan du sjekke ut denne siden:

www.dinhobby.no



1 kommentar:

  1. Ja, det er kjempeartig å holde på med decoupage!
    Du har fått til mye fint!
    klem

    SvarSlett

legg gjerne igjen en liten hilsen!