søndag 12. juli 2009

Gammelt "skrot" blir blikkfang!


Jeg har hentet frem noe gammelt "skrot" fra klesskapet mitt som har blitt veldig flotte blikkfang på soverommet vårt!




Denne gamle nattkjolen har ligget i en skuff i evigheter, og jeg tror jeg har brukt den en gang! Den ser fin ut, men stikker og klør, er forferdelig ubehagelig å sove i!


Nå har den fått funksjon som pynt sammen med et gammelt gullsjal og en liten gullveske!








Skoene du ser på skapet her ble kjøpt i Tallinn for to år siden. Jeg har funnet ut at de gjør seg ikke til annet enn å se fine ut, for de er veldig vonde å gå i, det er ikke skinn for å si det sånn.


Og har man strømpebukser på sklir man veggimellom nedi sålen, noe som kan få fatale følger!



Men vakre er de...og de ser utrolig fine ut der de står på skapet og stråler!

Bare juggel..tror ikke jeg ga 100 kr for de engang..

Jeg fant også et par perlekjeder som har vært gjemt bort!
Synes de gjør seg bedre sammen med noen lys og en parfymeflakong!



Mitt interiørfokus om dagen er: opp og fram med fine ting som er gjemt bort i skoffer og skap! Ut med det, la det få en funksjon i hjemmet!

Ha en fin søndag
!
Jeg har en konkurranse gående frem til 1 august: Gi meg ditt beste husmortips, og du er med i trekningen av en hemmelig gave!



6 kommentarer:

  1. så kjempeflotte inspirasjonsbilder!!!
    og skoene var virkelig lekkre!
    God sommer! :)

    SvarSlett
  2. Mitt beste husmortips:
    Jeg elsker stearinslys, og har opp til flere ganger skrapet opp både lysestaker og underlag ved å prøve å skrape vekk stearinen.

    Etter å ha jobbet 2 år på hotell lærte jeg en noe bedre metode;
    Er det enkle telysholdere kan man ta de i oppvaskmaskinen, det gir det beste resultatet.

    Om ikke så skyller du det under varmt vann(evt lar det stå med varmt vann oppe i).
    Da mykner stearinen og den er lett å fjerne, evt om man skyller den under varmt vann forsvinner stearinen til slutt av seg selv:)

    Og en siste finish på lysestaker osv av glass er å gå over med speilspray(f.eks. ajax) med en mikrofiber glassklut så ser de som nye ut!

    SvarSlett
  3. Fine bilder, og ikke minst gode tips! Man har som regler mer enn nok ting liggende rundt om i huset, som virkelig kan fortjene å komme frem i lyset i ny og ne. Klem, Christine

    SvarSlett
  4. Nydelige sko, og engelen var så søt. Elsker engler selv.
    Ha en fortsatt fin sommer!

    SvarSlett
  5. Så nydelig blogg du har, med flotte bilder av rosa ting. I like pink! Mitt husmortips; Hvis du har en oppvaskkumme i rustfritt stål - vask den med cillit bang for do - den blir skinnende ren.

    Besøk gjerne min blogg.
    Nordisk Landliv

    SvarSlett
  6. Takk for hyggelig hilsen på min blogg, og her kommer mitt lille husmorstips:
    Har du fått tyggegummi på en genser, legg genseren i fryseren, da er det mye lettere å fjerne tyggegummien etterpå.

    P.S. Har lagt ut en liten konkurranse på min side også.
    Ha en nydelig mandag.

    SvarSlett

legg gjerne igjen en liten hilsen!