fredag 24. juli 2009

FRENCH FRIDAY-WALKING THE DOG...

Det er mange som har hund i Frankrike..typisk ser man for seg en chic dame med fjong hatt og et par snerpete pudler i bånd....
Jeg husker jeg trålet nettet fremfor mitt planlagte studieopphold i Aix en Provence for ett par år siden, og fant på flere sider uttalelser fra studenter som mente det eneste negative med stedet var all hundedritten som lå i gatene...franskmennene er tydeligvis ikke så flinke til å plukke opp etter den lille..

Frankrike er også et hundevennlig land, hvor de firbeinte er velkommen på de fleste hotell og restauranter!


Hett hotelltips dersom du ikke får skjemt bort din beste venn nok:
Montalembert tilbyr en eksklusiv M.V.H. service (Meget Viktig Hund).
En velkomstpakke inkluderer hundeseng, hundemat og toalettsaker for hunder.
( Kilde: Booking.com)







( Bilder fra Vogue)
Vil du være med neste uke å vie ditt fredagsinnlegg til noe franskt, gi meg beskjed i en kommentar eller på mail: degodetingilivet@hotmail.com

Ha en fantastisk fransk fredag!


5 kommentarer:

  1. AK, what a fabulous post. I love them all.

    Bon weekend,

    L x

    SvarSlett
  2. Så herlig med et dyrevennlig land! Her må jo hundene parkeres utenfor de fleste steder! Nå har jeg ikke hund selv, men kanskje en vakker dag! Da kunne jeg tenkt meg en japansk spisshund, eller kanskje en lassiehund;) Artig innlegg!
    Ha en fin fredag!

    SvarSlett
  3. Hei! I gaar fortalte min far meg at i Japan finnes det et program som gjor det mulig for japanere aa dra til Frankrike for aa plukke hundebaesj! De faar da status som frivillige! haha! Og tusen takk for navneforslag! Morsomt! Ha en fiiin helg. Jeg er hjemme i Paris igjen. Deilig det ogsaa.

    SvarSlett
  4. Herlige bilder!!!
    I Norge er heldigvis mange flinke til å plukke opp hundebæsjen - men jeg skjønner ikke helt greia med at noen plukker den opp, for så å la posen bli liggende i veikanten etterpå....
    Ha en superfin helg!
    Klem fra Lunalu

    SvarSlett
  5. Herlige bilder. Nå fikk jeg lyst til å kle på meg noe fint. Og skaffe meg en hund. :)

    Ingunn

    SvarSlett

legg gjerne igjen en liten hilsen!