fredag 10. juli 2009

French Friday~ Franske stemninger...

Jeg drømmer om Frankrike om dagen, jeg har fått et akutt tilfelle av reisefeber,


og siden jeg fra før er sterkt angrepet av frankofili, blir utslaget av denne kombinasjonen en ekstrem trang til å reise til Frankrike...




Jeg drømmer om late dager i Provence, men er også lysten på


shopping, diskodans og cafèliv i Paris!



Jeg har funnet noen fantastiske stemningsbilder


som er en nettbutikk som selger franskinspirert interiør og franskproduserte varer...




Jeg kan ikke gjøre annet enn å smile av disse bildene, håper du kommer i stemning når du ser bildene du også!


Denne bilen er sååå kul...jeg drømmer om en 2cv med blomsterkasse bak! Vi har nå en Opel Kadett fra 1963, den er også kul! ( Bilde kommer når nytt kamera er anskaffet..)




Sitroner...lemon...limone..



Le cafè, se den supersøte duken som ligger bak stolen!


Dekket til fest!



Jeg vil gjerne henge på denne restauranten noen kvelder...
Spise fiskeretter og drikke hvitvin....





Eller sitte på denne benken med en "espresso to go", og lese et interiørmagasin under den store solhatten min!







Ha en fantastisk fransk fredag alle sammen!

I morgen er det tid for Pink Saturday igjen, stikk innom om en tur for litt rosa stemning!!
En hyggelig overraskelse: Jeg har vunnet denne fine lykten hos Gleder og søtsaker!
Jeg trodde nesten ikke det var sant, for jeg har så elendig vinnerlykke, men en gang måtte det bli min tur også!!

Og så måtte jeg bare ha med denne videoen fra Sergels Torg i Stockholm, snakk om danseglede, dette gir meg frysninger!!!




Besøket ble avlyst pga sykdom, men vi får besøk av dem neste helg i stedet!

2 kommentarer:

  1. Hei!
    Her var det koselig og mye av det jeg liker...!
    Franske følelser er lett å forstå og gjenkjenne... jeg har en fru mor som har bodd i cannes og som nå bor i antibes, så tilgangen er der... på ferieliv i Provence. Men for øyeblikket er manden og jeg i Lofoten og koser oss stort på ferie her.
    Manden har forresten er slik 2cv stående, med blomstertrekk til tak osv... Den er jo så søt den bilen og han har et mål om at den skal bli kjørbar igjen... alternativt selge den, men den tror jeg sitter langt inne... Legger meg til som følger, besøk gjerne min Nanniside også :o).
    Jeg kommer tilbake hit!
    Nanni :)

    SvarSlett
  2. Har likt meg veldig godt i paris de tre gangene jeg har vært der, men skulle gjerne sett mer av dette landet. Men bildene du viser oss tar oss jo på sett og vis med dit- i alle fall i fantasien!! Synes det er utrolig mange flotte parker i paris;)
    Synd med besøket, men da har du noe å glede deg til neste helg;)
    Gratulere som verdig vinner av konkurranse!! Jeg også får nesten sjokk hver gang jeg vinner noe- skikkelig gøy!!
    Ha en fin dag!!

    SvarSlett

legg gjerne igjen en liten hilsen!