søndag 26. juli 2009

BLACK SUNDAY-DEN LILLE SORTE

Dere som følger meg har nok fått med dere at jeg er glad i blogparties!
Jeg har mitt eget hver torsdag med Helgens antrekk og French Friday på fredager,
og så er jeg med på
Pink Saturday hver lørdag som Beverly fra bloggen How Sweet The Sound er vertinne for!


Min venninne Anette som har bloggen Familien i Parkveien lanserte forrige søndag sitt eget blogparty;
Black Sunday!
Her er mitt bidrag:


-DEN LILLE SORTE-

Et begrep alle kvinner kjenner, innført av Gabrielle Bonheur "Coco" Chanel i 1926.



Om du ikke har en, skaff en , ingen kvinnes garderobe er komplett uten!

Er du i tvil om hva den lille sorte er, har du en liten sjekkliste her:

1. Det er en sort kjole

2. Den er knekort

3. Den kjennetegnes ved et elegant snitt



Dronningen av den lille sorte:
Audrey Hepburn!

Selve symbolet på kvinnelige eleganse,

og ingen bar den lille sorte med mer stil enn denne damen!!

Jeg er selv svak for de knekorte, sorte selskapskjolene, og har etterhvert fått meg en liten samling av de!

Jeg tror at i 90 % av de anledningene jeg har vært pyntet til fest, har jeg troppet opp med en ny liten, sort eller brukt en gammel sort en!




Min samling små sorte:


1: H&M, kjøpt 2004 2: H&M, kjøpt 2005 3: Vero Moda, kjøpt 2003

4: Voice of Europe, kjøpt 2008 5: En gammel nedlagt butikk jeg ikke husker navnet på, kjøpt 2006

6: Vero Moda, kjøpt 2007 7: Voice of Europe, kjøpt 2004

(alle er fortsatt i bruk bortsett fra nr. 1 fordi den brukte jeg i min kjære og dypt savnede bestemors begravelse)

Denne som du ser her under kjøpte jeg forrige uke på H&M,
den er ny for høsten og mitt seneste bidrag til min
lille sorte-samling!
Unnskyldningen for enda en ny sort kjole var : jobbintervju!




Vil du bli en ekspert på " Den lille sorte" kan du gå til innkjøp av disse bøkene:
Den nederste her kommer til å ende opp i en av mine tallerkenhyller en vakker dag!!


(Amazon.com)


Ha en fin Black Sunday, og besøk min venninne på Familien i Parkveien for flere innlegg!


2 kommentarer:

  1. Du hadde grått- hadde du sett mitt klesskap..hihi..skal si du har orden på ting;) Imponerende...jeg trøster meg med at der er få coctailsparty her i omegnen;) Ha en herlig søndag!
    Fint bilde av deg forresten;)

    SvarSlett
  2. Oioi, så mange flotte svarte du har!! ;) Og at du attpåtil husker når du har kjøpt de.. jeg må si jeg er imponert!!! ;) Kjempemorsomt at du hev deg med! (",) Ha en riktig fin søndag. Klem

    SvarSlett

legg gjerne igjen en liten hilsen!