mandag 27. juli 2009

B for BARBA!

Jeg er ikke spesielt tilhenger av barneting med påtrykket reklame for ulike tegneseriefigurer!Jeg kjenner jeg blir litt småkvalm og døsig når jeg entrer H&M`s barneavdeling og ser et hav av Cars og Hello Kitty foran meg...og for ikke å snakke om den lille, fete bjørnen som aldri får bestemt seg, og ender opp med å spise honning eller rote seg bort i skogen!

Nei, til Olivia er stor nok til å bestemme selv,

holder ho mor både barnerom og barnegarderobe fritt for sådant!

Men jeg har en barnefavoritt jeg også, og det er denne herlige familien!




Barbapapa og hans familie






Barbapapa ble født i Frankrike på 1970- tallet
og hans skaper heter Annette Tison!


Han treffer etterhvert sin livs kjærlighet,
Barbamamma og de får 7 herlige barbabarn sammen!


Barbafamilien er fantastisk fordi de kan brukes til alt!






Trenger familien et spisebord er Barbamamma
mer enn villig til å la seg forvandle til ett!
Sitter de barnevakt, kan barbaungene lett bli
både vugge og barnevogn!



De er uhyre praktiske disse barbafigurene,
og så er de fargeglade, hjelpsomme, glad i dyr og alltid på farten!



Og hvert barn i barbafamilien har hver sin sunne interesse:









Oversikt over de ulike

barbabarna og hva de liker:





Barbazoo (Barbidou), en gul kille med intresse för djur


Barbalala (Barbalala), en grön tjej med intresse för musik


Barbabok (Barbotine), en orange tjej med intresse för böcker


Barbaskön (Barbouille), en svart pälsklädd kille med intresse för konst


Barbafin (Barbabelle), en lila tjej med intresse för skönhet


Barbaflink (Barbibul), en blå kille med intresse för naturvetenskap


Barbastark (Barbidur), en röd kille med intresse för sport och matglad


(Kilde: Harryda.se)


Her ser dere Barbaskön feire fødselsdag!

Herlig asjett fra nettbutikken Calimero!






Jeg har til og med bakt en Barbamama-kake, den finner du her !


Herlig tallerken med hele Barbafamilien!! Også fra Calimero!




Lumilove- Barba nattlampe!
Denne kan nok hjelpe enhver liten krabat til å finne ro og søvn!



Jeg stakk innom Babyshop her i byen på torsdag for jeg trengte poser til bleiebøtta, og hva ser jeg: Et stort bord med Barbaprodukter, de hadde til og med Lumilove-lampen!
Jeg måtte le, og sa til damen bak disken at jeg skulle reklamere for de på bloggen min, siden jeg allerede da hadde planlagt et innlegg om Barba!!


Jeg vet ikke om alle Babyshop ène fører produktene, men
Babyshop i Fredrikstad gjør iallefall det!
Dessuten har de nå en Very Important Baby- kampanje:
Sender dere sms baby20 til 2310 innen 1.august får dere 10% rabatt på et ordinært kjøp når dere viser sms èn dere får tilbake i kassen!
Du vil da få sms 6-8 ganger pr. år om ulike tilbud som ikke andre får, nyheter om nye kolleksjoner og når salgene starter, slik at du er en av de første i køen om godbitene!

For dere som måtte la dere provosere eller sjokkere over at jeg ikke synes Ole Brum er det minste søt, bare irriterende og lat, kan jeg fortelle dere at jeg ikke er helt isdronning...
jeg sitter som et tent lys når julen ringes inn av Timmy Gresshoppe, og det blir ikke jul uten han og hans venner! Men jeg trenger ikke dekorere barnet mitt med dem for det!


(Bilder: nettbutikken Calimero og google.images!)


4 kommentarer:

  1. Hihihi...God morgen!Ja enig med deg..men ikke alltid så lett å holde seg unna..
    Vet du..jeg husker ikke Barbarafamilien jeg..men så fint jeg kan lære de å kjenne her. Syns jo de er kjempe kule:)
    Personlig liker jeg Albert Åberg hvis jeg skal si en.. og Paddington er søt..også syns jeg feks Ole Brum i gammeldagsstil(ja du vet slik han så ut på de første tegningene) er fint på babyklær...
    Blir nok ikke noe spiderman eller cars rom på gutta her nei..her blir det loppefunn, babyblått og stjerner...i lange baner...

    Ha en fin dag kjære du:)
    Klem klem

    SvarSlett
  2. Enig med deg at det kan bli litt vel mye kittier og bjørner rundt omkring, men jeg er egentlig glad for at gamle favoritter som Barbapapa ikke har fått samme status, slik at man ikke får anledning til å bli lei av dem. Hadde en stor barbaperiode på 70-tallet selv, og har gjenoppdaget dem etter jeg selv fikk barn. Ordentlig trivelige og herlige figurer.

    SvarSlett
  3. Tusen takk for hyggelig kommentar hos meg. Ja, du har rett - topshop har mye fint.
    Fin blogg du har, forresten!!!

    Klem

    SvarSlett
  4. Her er det ole brum- men det er ikke på rommet, vi ser på youtube;) Og de to bøkene med barbafamilien er også flittig i bruk- var det noe som het "Ja, takk, begge deler?"
    Men jeg skjønner hva du mener- ikke gøy med barn som er levende reklame for en eller annen disneyfigur. Og jeg har heller ikke lyst at rommet til storebror skal bli et ole brum rom- og det blir det ikke heller;)
    Ha en fin dag videre;)

    SvarSlett

legg gjerne igjen en liten hilsen!