tirsdag 28. juli 2009

50`s housewife?

( Flickr.com)




På interiørfronten er jeg stor beundrer av 50-tallsinspirerte hvitevarer
og annet kjøkkenutstyr!

Jeg sier ikke nei takk til et pastellfarget Big Chill-kjøleskap for å si det sånn!!


Big chill er grunnen til at jeg aldri har funnet roen med blendahvitt hyperromantisk
fil de fer- kjøkken eller superstriglet herregårdkjøkken!
(ingenting feil med et slikt kjøkken, men jeg er litt for kaotisk interiørmessig
til å trives med noe sånt!!)


....og jeg mistenker at et sånt "perfekt" kjøkken hadde
tittet dumt på han Big Chill, og bedt han pent om å snu i døra, for deretter å lure inn en speilblank og glisende Whirlpool bakveien!


Her er han Big Chill. se så flott han er!!
Og så tør han kle seg i rosa! Fantastisk, en riktig kar er han!




( bigchill.com)


Typhoon sin Vintage-serie er intet annet enn fabelaktig!
Runde herlige former, og flott i krom og hvitt!
Her viser jeg den hvite utgaven, men den finnes også i andre farger.

( typhoonhousewares.com)



Videre ser jeg ingen problem å lage mat eller gjøre andre husmorplikter i noe slikt:




( retro-housewife.com)


Jeg er vill etter vide skjørt, polkadots, chiffonskjerf i halsen, florlette bluser, brede belter i midjen, flate sko og oppsatt hår med pannelugg! Og kunne gjerne toppet det hele med et par blondehansker!

Kjole er dessuten aldri upraktisk!


...og dere som har fulgt meg en stund har ikke kunnet unngå å få med dere min store fascinasjon av et av 50- talls husmødrenes store forbilder: Audrey!
Det nærmeste jeg har kommet henne er gjennom min svigermor, se her for hele historien!

Selv om jeg prøver, så finner jeg ikke noe jeg kan kritisere henne for, hun er rett og slett flawless, og det er vel derfor jeg finner henne så utrolig fascinerende, akkurat som husmødrene på 50- tallet gjorde når de drømte om litt glamour i hverdagen!


Men der slutter vel også alle likhetstegn med 50-talls husmoren for min del!

Om litt er jeg forhåpentligvis i full jobb,

Olivia starter straks opp i barnehage og en ny hverdag står for døren!

Jeg må bare innse at studentlivets og fødselspermisjonens glade dager nu er over,

og at stresset og følelsen av aldri å strekke til er like rundt hjørnet!

Men det kommer sikkert til å gå bra det også!

Da gjenstår det altså ikke mange likheter mellom meg og disse perfekte, smilende og kakebakende husmødrene annet enn en feminin klesstil og en beundring av et 50- tallsidol!
Jeg kommer til å dra god nytte av alle de flotte husmortipsene dere har kommet med, og har dere garvede småbarnsmødre med full jobb noen gode tips til hvordan dere får ting til å gå opp i hverdagen, mottas de med stor takk!!!

Ha en flott dag!

I dag våknet jeg opp til en fantastisk kommentar på et gammelt innlegg, dette!

Anette har kommet med et supert tips til hva jeg kan gjøre med min superstygge parafinovn om står i spisestuen!

Kan du sende meg adressen din på degodetingilivet@hotmail.com, så skal jeg sende deg en liten takk for et flott tips! Jeg tenkte nylig på denne parafinovnen, og hadde planer om å legge han ut igjen for å se om noen hadde noen tips denne gangen, så det var litt rart at det løsningen plustelig kom i dag!! TUSEN TAKK!!!


2 kommentarer:

  1. Så artig den historien med din svigermor var;) Lekkert kjøleskap, og en slik kjole må jo få husarbeidet til å gå (nesten) av seg selv?
    Spennende med ny (?) jobb da, blir en travel hsøt for deg;)
    Ha en fin dag!

    SvarSlett
  2. Hei. Fine bilder, spesielt godt likte jeg kjøleskapet og kjolen med røde polkadotter.
    Ha en fin dag videre.
    Klæm Susanne

    SvarSlett

legg gjerne igjen en liten hilsen!