torsdag 9. juli 2009

10.000 besøk og 50 følgere: Time for a give-away!

Da jeg logget meg på bloggen nå ikveld, hadde besøkstelleren min rundet 10.000,og jeg hadde fått enda en følger, så nå har jeg 50 følgere!
Da føler jeg at det er tid for en liten hemmelig gave igjen, dere!!
Legg inn en kommentar, samme hvilket innlegg du legger inn under: jeg får det med meg!!
Dere skal slippe å linke og følge bloggen dersom dere ikke ønsker det, men jeg vil at dere skal gi meg deres beste husmortips for å være med i konkurransen!

Jeg har ikke valgt dette bildet uten grunn, det er en beskjed til alle mine lesere:


Trekningen vil skje 1 august i den lørdagens

Pink Saturday-innlegg!

22 kommentarer:

  1. Gratulerer så mye- vel fortjent for du har en fin blogg!!
    Jeg vil være med i trekningen !!
    Reiser på ferie etter helgen, men håper det går bra likevel?
    Ha en fin kveld, klem Hege.

    SvarSlett
  2. Så gøy! Jeg blir gjerne med :)
    Gratulerer med 10.000 besøkende. Morro.
    Jeg har linket til bloggen din fra min blogg, så følger flittig med :)

    Mitt beste husmortips må være at alt må ha en fast plass. I en fast skuff, eske, hylle etc. Da blir det mye lettere å holde det ryddig i hjemmet :)
    Min kjære mener nok at jeg er ekstrem på det området. hehe

    SvarSlett
  3. Gratulerer!! Jeg er med!! Skal linke til konkurransen i morgen. Mitt beste husmortips..hmhm..bruk en gammel tannbørste for å få det helt rent innved kraner på bad og kjøkken. Bruk avispapir når du pusser vinduer i stedet for pusseskinn- det blir skinnende rent.
    Det er det jeg kommer på i farten;)
    Natti natt!

    SvarSlett
  4. Jeg følger deg allerede så da blir det linking på meg:) Beste husmortipset mitt må bli å vaske mickro-ovnen med eddikk eller sitron vann! Sett inni en liten skål med vann blandet med en av de ovennevnte og sett på full styrke en liten stund! Kjempelett og bare tørke utav etterpå! :)

    SvarSlett
  5. God formiddag!
    Beste Nannihusmortips er å alltid ha ryddig stuebord med lys, koselig duk og blomster... Men fire barn kan det lett bli... litt kreativt rundt meg. MEN stuebordet med omkringliggende sofaer skal være en hyggelig oase.
    Jepp!
    :)

    SvarSlett
  6. Kjære AK(GÅr liitt fort med lesingen av og til..:- P)
    PS! Mitt husmor - tips..., hm har mange men...: HOLDE HODET KALDT, fnis!!
    Ha en kjempefin kveld, klem Hege( som har fire egne barn og tre bonus-barn!!)

    SvarSlett
  7. Jeg vil og være meg! :-)
    følger deg og kan selvfølgelig linke.
    Mitt beste husmortips..hmmm...
    Vaske gulvet ofte og ha friske blomster!
    har hørt og ha små glass med edikk i et rom par dager trekker vekk røyke lukt, om noen røyker inne.
    bruk lite strøm og ha masse stearin lys..
    ha en fin kveld! klem klem

    SvarSlett
  8. God morgen! Så fine innlegg du har..med Franske drømmer(sukk..) og pink pink pink..i like:)
    Jeg vil kjempe gjerne være med på denne spennende konk:) Følger er jeg og selvf linker jeg:) Hm..mitt beste husmortips..Det må være å alltid ha noe hjemmelaget bakst i fryseren... Brød,pizzasnurrer, rundstykker, hvetebakst osv... Hvis man har det som en "regel" vil det alltid komme både til glede og nytte:) Ønsker deg en kjempefin dag og helg videre...
    Klem til deg

    SvarSlett
  9. Hei. For en utrolig fin blogg du har...inspirerende og innbydende! Jeg vil gjerne være med i konkurransen din. Mitt beste husmortips...hmmm. Hvis man har fått dårlig lukt i huset, kan det hjelpe å sette ut en skål med eddik. Det trekker til seg f.eks. røyklukt.
    Og hvis noen tilbyr seg å vaske vinduene dine - takk ALLTID ja. ;-)

    Jeg linker også til konkurransen din på min side. Ha en fortsatt god sommer!

    SvarSlett
  10. Hei!
    Jeg er en elendig husmor....men vil gjerne være med, og lurer meg grønn på om jeg har noen tips...
    Skal vi se....
    Jeg bruker Zalo til fettfjerning på klær, skrubber litt, har det i vann en stund....veldig bra....Zalo er universalmiddel hos meg...
    Kraner blir pene og blanke med eddik etter vask..
    Grønnsepe er supert til fotbad...
    Olivenolje og sukker blir en fin skrubbekrem til kroppen....

    :D

    Klem,M

    SvarSlett
  11. Hei hei :)

    Gratulerer med så mange besøkende!

    Morsom konkurranse!
    Mitt beste husmor tips er å ta en liten rydde sjau 10 minutter hver dag. Fram med swiffer og feie over gulvene, vaske over badet og hegne opp rene håndklær.
    Og selvfølgelig - alltid ha friske blomster! Det gjør mye alene syns jeg!

    Ønsker deg en fin helge slutt.

    Klem fra Line.

    SvarSlett
  12. Hei! Mitt bidrag i form av husmortips er dette: lag en deilig ansiktsmaske av eggehvite som du stivpisker og blander i litt kli. Eggeplommene bruker du til en deilig hårkur! Dette gjør jeg gjerne et par ganger hver sommer - deilig!Må huske å vaske ut hårkuren, da...
    klem fra Gro

    SvarSlett
  13. Hei!
    Et lite bidrag fra en ung løve som har vokst opp hos sine besteforeldre:) Ja, det blir fort litt kjerringråd og husmortips da:p

    1.Med litt koksalt i vannet slipper du at egget sprekker
    2.Sitronsaft desinfiserer skjærefjøler og tar bort flekker.
    3.Olivenolje fungerer flott som barberskum:)
    4.Kaffe-eller te flekker i koppen? La eddik virke en stund og svosj borte
    5.Smør et tynt lag med olivenolje på lysestaken før lys settes i…da fjernes stearin bedre
    6.Rengjør sluken i vaksen slik: Spiseskjeer med bakepulver og eddik! Ha etterpå kokende vann over etterpå! Voila!
    7.1 klype salt når du visper egg eller fløte gjør susen, det går raskere og blir luftigere

    Løveklem

    SvarSlett
  14. Hei!

    Så gøy med en litt annerledes konkurranse! Mitt beste husmortips må være å ikke la ting bli liggende. Gjør alt som tar under et minutt med en gang. Da slipper man veldig mye smårot.

    SvarSlett
  15. Hei snuppis,

    som du vet er jeg ei en husmor, men streber hardt for å bli det (kanskje ikke lett da vi bor hos foreldrene mine frem til huset er ferdigstilt..?)

    Men jeg har et skikkelig godt tips her:

    1.start lørdagen med et halvt glass sprudlevin og jordbær
    2. Fortsett så med galvanic spa behandling og kanskje til og med fotbad og deilig baobab på kroppen
    3. Ta et stort glasshåndkle, legg 2 vinflasker med bunnen mit hverandre, og begynn å rull. Når de er rulet rundt håndkledet, vipper du de opp slik at de står, og så knyter du endene skikkelig hardt, slik at man kan ta begge i handen.
    3. Så hiver du deg inn i bilen min og sammen kjører vi til oslo el københavn og ser i allslags interiørbutikker..

    Kanskje ikke akkurat et husmortips, men fader dette er terapi for sjelen! ;)

    Jeg skjønner mannen din må lese denne bloggen når alle tipsene er kommet inn, siden han sikkert må ta seg av de største husmor-oppgavene etter at handa di er operert... ;)

    Klem fra Parkveien

    SvarSlett
  16. Hei! Dette var en artig konkurranse!
    Mine husmortips:
    * Eggedeleren (av metall) er fin å bruke til å dele opp sjampinjong. Blir jevne, fine skiver og det går kjempefort.

    * Når jeg baker ut gjærdeig bruker jeg litt olje på benken og litt oppå deigen. Så er det bare å kna i vei, uten at den klistrer seg til alt som er, og uten at deigen blir tørr fordi du slipper å proppe på med mer mel!

    Klem fra Lunalu

    SvarSlett
  17. Jeg vil gjerne være med, mene, husmortips. Nå var jeg kanskje ikke akkurat den rette til å komme med noen tips. Så her er mitt tips: Ikke stress, oppvasken kan stå til i morgen, den går ingen steder:p

    SvarSlett
  18. Morro å lese alle tipsene. Jeg kom på et til, som vi fikk av gulvsliperen da gulvene våres ble slipt og lakkert.

    Bruk zalo istedenfor grønnsåpe når du skal vaske gulv. Dette gjelder hvertfall parkettgulv. Zalo fjerner fettlaget som har lagt seg på toppen :)
    Klem klem

    SvarSlett
  19. Mine beste husmortips...Nåja, jeg har faktisk noen, til tross for alderen min!

    1: Eddik og sitronsaft kan brukes til ganske mye rengjøring, om du er usikker på hva som tåler eddik, bland den ut med vann. Begge deler er naturlig desinfiserende, og om du for eksempel skal vaske kjøleskapet eller dusjen, er det mye tryggere, både der og på overflater små barn kommer lett til, å bruke disse to hver for seg eller i en kombinasjon for å unngå og forgifte seg selv og andre medlemmer av husstanden. Skyld gjerne ting etterpå, bare! Om du skal vaske nevnte ting som kjøleskap eller dusj eller trenger noe enkelt å bruke til spisestuebordet og kjøkkenbenker som ikke koster stort, putter du saften fra en halv sitron og én kopp eddik sammen med vann i en spruteflaske og bruker dette sammen med en klut, nemlig! Ved flekker, sprayer du på litt ekstra på flekken, lar det sitte litt og så skal flekken forsvinne når du drar over kluten etterpå.

    2: Sterkt luktende mat i kjøleskapet? sett inn en kopp med bakepulver uten noe oppå, og den trekker det til seg.

    3: Om du føler du trenger å dekorere en overflate men ikke har lyst til å sette lys eller små figurer der, finnes det lite mer dekorativt enn to-fire bøker i en haug eller støttet opp mot noe. Jeg sliter med å holde liv i planter her og har i stedet noen av bøkene mine stående i vinduskarmen!

    -M

    SvarSlett
  20. Hm, 1. august er bursdagen min så jeg bør jo vinne "by default"! Haha! ;) Husmortipset mitt er at en dæsj creme fraiche kan gjøre underverker for selv de enkleste retter! ;)

    SvarSlett
  21. Husmortips?

    Mange flotte idear her..
    Kanskje du må samle dei og ha ein eigen husmorblogg etter dette?
    Eit tips frå meg er å bruke Maizena når noko treng å få fyldigare konsistens,i saus og supper eller kremar av ymse slag. Finst både som lys og brun.
    Elers er det lurt å strø potetmjøl på benken når ein skal bake ut gjærdeig.
    Fin blogg forresten og god helg!

    SvarSlett
  22. Mitt bästa husmorstips är citron. Det funkar jättebra att göra rent muggar som har blivit missfärgade av te. Lägg bara in lite citronsaft eller skal, häll på vatten, låt stå över natten och på morgonen är det bara att diska rent. Inga kemikalier behövs!

    SvarSlett

legg gjerne igjen en liten hilsen!